Jippi!!!

Matte har sprungit till brevlådan varje dag för att se om papprerna till Avesta tävlingen skulle komma. Idag hände det!
Matte slet upp brevet... VI KOM MED!!! JIPPI. Nu skall vi tävla lägre spår den 7 september! Nervöst men peppande. Hoppas att Maria med Elsa kommer med också. Vore kul o stöttand eför matte om de är med. 
Matte o jag tränar jätte mycket nu för tiden. Så här intensivt har vi nog aldrig tränat. Både lydnad o spår.

I måndags var matte ledig från skolan så hon tillbringade den med mig... Vi började morgonen med en långis i det fina vädret. Sen lite städning (jag åt ben på gräsmattan). Efter det åkte vi ned till klubben o körde lydnad. Mest focus på linförhet o kryp. Fungerade riktigt bra. Matte vart sååå stolt då jag klarade av att krypa 4 meter utan extra komandon eller hjälp. 1 gång under dessa 4 meter höjde jag rumpan lite. På tävling skall man klara 4 meter så nu e vi nästan där...
Matte har gjort en "uträkning/antagande/mål" eller vad man nu skall kalla det. Hon har poängsatt alla lydnadsmoment med vad som e rimligt för oss en tävlingsdag. Då inte med hopp om att få ett visst betyg. Hon har där då satt en 0:a på krypet! Oförskämt tycker jag. Jag skall allt visa henne.

I dag tisdag var vi ner på kluben på allmänträningen samt skott träning. Var ju så länge sedan vi hade skott träning. Jag hade visst glömt bort att det kan komma skott bakom rumpan på plattsliggning. Jag satte mig upp på första skottet men låg de andra 3. På torsdag skall vi åka till Avesta o deras plattsliggnig med skott. Matte vill att jag e förberedd på detta inför tävlingen.

Om jag får gissa så blir det säkert ett spår också. Hoppas!!

Kommentarer
Postat av: Pappa & Birgitta

Ett jättegrattis till dig. Vi håller tummarna att allt går bra. Hälsa till Matte & Husse.

// Pappa & Birgitta

2008-08-27 @ 10:47:19
Postat av: Maximus

Maria och Elsa kom med!! Nu får vi tävla mot varandra. Fast det gör vi ju inte. Alla kan bli uppflyttade. Det är förståss pallplatts som vi blir konkurrenter. Nä då. Nu kan Maria o matte stötta varandra. Super kul! Hoppas det går bra för oss båda.

2008-08-27 @ 19:43:33
Postat av: Marjo

Hela gänget håller tummar o tassar!!!!Uppflytt blir det.helt övertygad.Ni är taggade och duktiga!!kraam!

2008-08-28 @ 00:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0