Hårda spår o skall...

I söndags var jag o matte o tränade hårda spår med Maria, Elsa o Svea. Dvs vi spårade på gräs o asfallt. Mycket svårt!!! Det var första gången för mig. Å ingen liggtid var det ju heller! Matte gick ett kort spår o gick o hämtade mig. Sen direkt spår. Det tog ett par små spår för mig att komma i form. Hade lättare med gräs. Men matte la ett jätte roligt spår till mig. Det började på gräs sen över till asfallt ca o,5 meer sen gräs, runt buskar, tillbaka till asfallt o slutet upp för en trappa. Å där låg en liten burk med köttfärs som jag plockade med mig ned o bad matte öppna. Mumma!!! Det var riktigt roligt. Vart kanske 10st små spår av olika typ. Kul med något nytt. På torsdag är det dags igen för hårda spår.

I dag har matte o jag övat "skall". Å nu fattade jag galoppen. Vi har inte komandot skall ännu. Vi har ett annat ord så länge. Riktigt kul.

Här nedan är min farbror C. Jack som har blivit tjänstehund i år. Jag längtar tills jag också är det!



Annika & Tjh Crossway´s Jack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0