Focus på tävling!

Ja det får man näl lov att säga. Matte tänke rnog inte på något annat! I torsdags åkte vi nämligen till AVESTA där vi skall tävla NÄSTA helg. Vi åkte dit så att matte skall veta hur det ser ut o så. Kanske kan hon bli mindre nervös då.... Alla var verkligen super trevliga där. Helt fantastiska! Man kände sig verkligen välkomen. De skarattade dock åt mig! De tyckte att jag hade en rolig stil på krypet. Ett så kallat MORA kryp! Jag kryper nämligen med benen bakom mig o inte under mig. Vilket de tyckte var ovanligt. De hade sett en hund på klubben där tidigare som gör som jag, fast han rör inte ens bakbenen som jag gör. Jag använder dem faktiskt!

I fredags var det vilodag från "tävlingsträning". Jag fick springa vid en cyckel i stället.

I dag lördag fick jag ett spår. De e så kul. Matte hade gått det själv. Ca 800-900 meter. Hon lade ut 7 pinnar med slut. Låg ca 90 minuter. Jag hittade 6 pinnar med slutet så 1 pinne kort. Men matte var verkligen nöjd! I dag var även första gången matte hade en midjeväska på sig. Det funkade bra. Hon e ju så fumlig så nu när jag skall hitta hela 8 pinnar på tävling så vill hon kunna låsa in alla pinnar medans vi spårar.... Hon har nu hittat den lösningen. Bra för henne.

I morgon är det spår med Maria o boxrarna. Nu skall Maria få gå ett kort spår åt mig.

Nästa vecka, ja hur kommer det att se ut. Matte har inte bestämmt sig. Det som är spikat är budföring o plattsliggning med skott på tisdag i Skultuna och i Avesta på torsdag. Få in lite rutin. Gissar att vi åker ned till klubben på måndag förmiddag o kör lydnad o busar.

Lite lydnad, samt några korta spår med hög belöningsfaktor blir det i veckan.

Fredag hel vila. Lördag kort genomkörare.

Söndag så gäller det!!!! Hoppas verkligen att allt fungerar för oss så att vi blir uppflyttade!!! Då kan vi focusera oss på bevakningsprovet som är 1 november!!


Kommentarer
Postat av: Pippi & Matte

Hihi..vill se de krypet...Va försikti så snoppisen inte fastnar i en grästuva bara,de mgör nog himla ont.HiHi :-)

Ni är så ambitiösa med träning och aktivering så man blir alldeles superglad.Maxi kunde inte fått en bättre matte.Kram från "farmor"

2008-08-30 @ 21:58:46
Postat av: Maximus

Tack så mycket! Det värmer. Det där om snoppisen är rätt. Det e därför jag måste höja rumpan ibland, he he. Lycka till i morgon Pippi! Jag tänker på dig!

2008-08-31 @ 20:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0