Vi klarade det!

Som ni säkert har listat ut så klarade matte o jag anlags-/inträdesprovet till bevkningen. Vi är så glada! Det var en jätte rolig dag för mig. Matte kände inte ens igen mig i vissa moment. Jag var så jobbar sugen så. Visst så vet matte att i skogen jobbar jag alltid hårt o med mycket vilja, men på en appell plan! Nu vart hon jätte chockad. Vi fick bästa möjliga betyg i alla momenten så en bättre dag kunde det inte ha blivit. Jag o matte hade jätte skoj tillsammans. Vanligt vis brukar jag ha skoj själv eller med andra hundar, men nu var det verkligen vi två.

Alla ekipage fick ett nummer, vi fick nr 12 av av 15. Sen delades vi på två grupper också.
Första momenten var tillgänglighet, hantering, samarbete förare/hund samt skott.
Sen var det dags för bevakningsprov vind o ljud på en patrullstig.
Efter det var det dags för bastjänst. Då bands alla hundar i min grupp upps vid träd i en skog o mattar o hussar lämnade oss i 30 minuter. Under tiden fans det två militärer där som kom o hälsade på oss o klappade lite. Av mig fick de pussar också! De skulle kolla om man var hanteringsbar. Jag vart godkänd på detta;)
Sista momentet var spårupptag. Jag fick mycket bra kritik av militärerna som gick med oss. Men för att komma till vårans grupps spår så fick vi traska i ca 1-2km. Men det gick fint, trots att en av mina bästa tikkompisar löpte. Hon var i förstadiet så det var inte så farligt.

Ja, nästa vecka börjar träningarna ordetligt med bevakningar. Ser verkligen fram emot det.
Samt så skall vi "tävla" i en lite inofficiell klubbtävling i appell lydnad nästa vecka. Å nu är matte nervös IGEN! Men nu har hon rätt att vara det.  

Här har jag fått upp lite vittring!

image19

Kommentarer
Postat av: Pippi

Hej Maximus.Vad du är duktig som klarade provet så bra.Precis som din pappa Molle :-)tror att jag oxå ska gå den här utb. när jag blir stor.... :-) puss på nosen.

2008-04-19 @ 22:47:09
Postat av: Maximus

Jag har ju lite att leva upp till pappa Molle. Men jag skall göra mitt bästa för att inte göra honom besviken. Han var, och är fortfarande min idol! Utbildningen är super skoj. Mycket roligt i skogen! Den kan jag verkligen rekomendera. Första träningen efter provet är nu på torsdag!

2008-04-21 @ 12:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0