Träning, träning o åter träning...

Ja det är som det låter. Matte har fullt upp med att träna med mig. Vi tränar nu inför anlagsprovet som är NU på söndag. Samt för Barometer tävlingen som är i slutet av april.

Matte har börjat att praktisera, skall göra det i 12 veckor. Samtidigt har hon jobbat varannan helg på Coop Extra!Detta gör att vår tid har blivit mindre! Därför har hon inte hunnit att skriva här. Meni dag har matte sagt upp sig från Coop Extra. Jippi! Nu e hon hemma på helgerna!!! Jag gissar på att det kommer att bli mycket skogs aktiviteter framöver....

Några saker som vi pysslar med nu är:
-Spår
-Lydnad för appell klass
-Patrullstig med vind, ljud o spårupptag
-Bastjänst. När jag skall sitta/ligga tyst o avspännt fastbunden vid ett träd i hopp med andra hundar.
-Uppletande
-Budföring

Som ni säkert förstår så prioteras inte styrke passlängre. Någon cykel runda har det blivit. samt långisar som vanligt. Numera får jag använda huvudet mycket mera.

Här är en bild när matte o jag övar på bastjänst ensamma.

image18

Kommentarer
Postat av: Anonym

UJ UJ UJ!!!Jag håller TUMMAR & TÅR hela söndan för er.Men VET att det går jättebra.Ni e så duktiga...en fågel viskade i örat på klubben idag...>Maximus e så duktig o fin O Jessica e så bra med han.Det kommer att gå SÅ bra!!!Så sa hon...(Marie med Kaizer) var den lilla fågeln...Kom gärna förbi sen på söndan..Husse i huset fyller år så vi bjuder på tårta.Kramizzar från oss.Pips kurs start gick kanoners!! :-)

2008-04-07 @ 22:47:09
URL: http://www.crosswaysmolle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0