I morgon gäller det!!!

Ja nu e det nära!!!!
Matte har lugnat ner sig o det är bra. Vi har varit ute mycket i skogen o lettat figgar, torrgått mm.
Uppletanden har vi gjort också i de dungar vi hittat.

I går åkte vi till Västerås å gick med snuggingen Zelda o Lina. Det gick jätte bra. Vi mötte minst 30 hundar, joggare, cyklar, barnvagnar osv. Vi gick i 1,5h sedan fick vi busa inne på en baseball plan. Vi vart alldeles röda o fina då...
Sedan gick vi vidare. Det tog runt 2-2,5 timmar. Å matte var så nöjd.

I dag har vi varit ute på en sök/vind träning. Fick tre skick. Först fick jag vinda in dem. När jag fått in dem i vind så släppte matte ut mig o då fick jag en massa köttfärs av figgarna!!!! Gotti!

När alla hundarna hade kört la två av oss appell spår. Det visade sig att vi skulle tävla på samma tävling! Så nu har jag o matte hittat ett tränings ekipage!! Matten hette Maria o hunden Elsa, en boxer på 3år.

Maria la åt mig o matte åt Elsa. Vi klarade det galant. Jag var lagom på i spåret o var väldigt nogrann. Fick fläskfilé för varje pinne jag hittade.

Vi körde även ett budföringsskick var. Det e så kul när man får jobba.

Längtar tills i morgon. Matte ska på klassfest i kväll, men hon blir nog tidig. Husse frågade matte om han fick gå ut på krogen i kväll. Det var inte så poppis.... Hon brukar inte ha invändningar men nu vill hon att jag o hon e utvilade i morgon. Hon sa åt honom att hon inte tänkte hämta honom. Får se hur han gör.

Själv så är det vila hela kvällen. Matte har gjort i ordning gotti påsar tills i morgon. Ska bli så spännande!


Kommentarer
Postat av: Marjo & Pip & Bonnie

G*R*A*T*T*I*S till högsta poängen på anlagsprovet!!!!Vi e så stolta över er två!Kramizz

2008-04-14 @ 15:05:41
Postat av: Pappa & Birgitta

Kul att det gick bra för dig. Ett Jättegrattis ifrån oss. Hälsa Matte & Husse.
Kram

2008-04-18 @ 14:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0