Torsdag 27/9 Appell kurs start

I dag var första gången på en appell kurs matte hade anmält oss till. Denna hålls av Skultuna BK. Vi fick testa på tre moment, linförhet, apportering o framförgående. Tre instruktörer är det på kusen så vi vart indelade i tre grupper som momenten var.

Jag började med framförgåendet. Ett helt nytt moment för både matte o mig. Vi började med att hänga en leksamk som jag ÄLSKAR på ett hinder så att det kom upp en bit. När det var dags att lära in det hela var jag så ivrig att få leksaken att jag drog så mycket jag bara kunde till hindret! Matte var inte riktigt berädd på det...=)
Andra gången var hon inställd på att jag var ivrig, nu orkade hon hålla emot o lugna mig lite. Men fram till hindret skulle jag bara! Efter några gånger med bus emellan tog vi det ett steg vidare. Nu var det "före" "Stanna" "Före" sen leksak! Fungerade jätte bra. Jag fattade direkt vad matte ville.
Vi testade även detta med att lägga en köttbulle en bit upp på en trappa. Vart lika på då. Så båda sätten var bra. Det ena lite roligare men det andra lite godare!

Sen var det linförhet. Detta har vi kört ett tag. Vi börjar bli väldigt duktiga på detta nu. Speciellt när jag vet att matte har köttbullar i fickan! De andra två i min grupp hade inte övat detta moment så mycket så vi fick klara oss själva ett bra tag. Både jag o matte tröttnade. Man vill ju inte köra fot i 20 min... Matte ledde av mig av planen flera gånger så jag inte skulle tröttna. Bra gjort! Tack!

Sist var det dags för apporten. Fy, tycker inte alls om den. Jag kan ta den o släppa den lika fort men att hålla i den... Fy. Matte fick lite tips så det blir träning i veckan o framöver. Hon lär träna hårt på detta. Hi hi hi.

Det roligaste på kursen var att en släckting var med. Det var en nästan jämn gamal kille med mig fast farfar, Fanus Samurai (Brando) som var pappa till honom. Matte o hans husse jämförde oss o såg lite likheter. Det roligaste var att han (Nacke) typ tar simtag när han står! Jag gör ju det på golvet hemma. Speciellt om jag har blivit lite blöt. Det måste vara något som ligger i släckten hos oss som e lite busiga i bland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0