Onsdag 26/9 simning

I dag vart det ett spontant beslut av matte att vi skulle åka o simma på Hundcentret. Hon ringde o frågade o vi fick komma dit direkt. Det skulle väl inte vara något problem då jag simmade så mycket i sommras i gropen!
Nu skulle flytväst på, massor med linor sen ner i en tank. Jag ville inte riktigt gå ned först. Men efter andra fösöket var jag nere. Hur jag en simmade o kämpade så kom jag aldrig fram till matte som stod o hejjade på andra sidan. Sen kom det en hund i famnen på en kvinna som hamnade bakom ryggen på mig. Vred mig för att titta men fick tydligen inte det=(
Efter 4 långa minuter var det vila i polen. Tjejen som hjälpte oss med det hela vilade mig första gången. Sen var det dags för sim etap nr två. Simmade nu tre minuter sen skulle matte vila mig. (Hon var lite klumpig måste jag säga.) Visst det var ju första gången trotts allt. Men efter lite bök o nedblötning av matte så kunde jag vila tryggt i hennes nu blöta famn. Simmade etap nr tre, nu i bara två minuter. Det fick räcka.
Efter duschen o torkning var det dags för att sträcka ut sig lite. Vi fick hjälp med detta. Jag var tydligen väldigt stel innåt kroppen fast utåt väldigt rörlig! Så nu ska matte börja att stretcha mig ofta. Hon har ju bara gjort det om vi har varit ute på lite längre rundor eller o jag har sprungit.
När vi väl var hemma hade matte tänkt att plugga i lugn o ro. Men det ville inte jag! Jag var inge trött alls. Jag ville busa. Men efter att ha blivit ignorerad i 20 min gav jag upp...
Matte funderar nu på att skaffa simkort till mig. Vi får väl se vad som händer. Hon är ju trotts allt student nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0