Forts. på onsdagen, Tävlingslydnad

Onsdag kväll är lika med kurs i Tävlingslydnad på Västerås Brukshundklubb. Denna kväll var inte min bästa, var väldigt orolig av mig. Mycket mörka skuggor o fullt med aktivitet på IPO planen bredvid. Mycket skällningar o skrik av både förare o hundar. Det hela hjälpte mig inte när de började att slå med en piska! Lät som skott. En hund på min kurs vart jätte rädd och vart tvungen att avbryta det hela. Själv kunde jag inte riktigt koncentrera mig helt men vart inte rädd för pisk rappen.

I dag fick vi testa på halva lydnadsprogrammet med komenderingar. Både jag o matte var nervösa. Inget godis, koppel eller rättningar! Men vi klarade det väldigt bra ändå trotts det som hände runt oss. Matte var jätte nöjd då jag var vid hennes sida hela tiden. Stannade o nosade en gång mellan momenten.

Måste dock ligga i hård träning med apport bocken nu! Jag gillar den inte riktigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0