Utställningsdags!

Lördag morgon. Regn regn regn! Fy! Upp tidigt. Själv låg jag o frog mig lite medans matte o husse sprang runt som yra höns för att fixa allt. Fick en liten promenad av matte innan vi åkte.
När vi kom dit var det rastning o sedan in checkning. Vi gick till ringen där vi skulle vara. O Vad ser vi i ringen. Lika stora rottisar som jag och som dessutom hade några startnr högre. Matte hade kollat fel!!! Skulle vi få åka hem nu?
Matte gick till domartältet o ljög lite och sa att vår bil hade pajat på vägen. Det var inga som helst problem att gå in sist. Det var tre till som var sena av olika anledningar.
Vi stod utanför ringen o väntade o väntade. En riktit lång väntan. Flera rottisar utanför ringen grufade. Matte vart nervös. Vi fick inte använda godis i ringen sa de till om. INGA köttbullar. Vissa fick nästan panik.
Väl inne i ringen fick vi (jag) flera komplimanger medans vi väntade på våran tur. Att jag hade fin päls, var stor o fin. Matte växte en halvmeter tror jag... Flera gick ifrån ringen med kvalite 2. en hård domare.
Väl vid domaren stod jag riktigt fint. Vid tandvisningen gäspade jag o då vart han nöjd. Lite travande på den ojämna planen gick som en dans! Lite halt i gräset för matte men hon höll sig uppe. Hi hi. Massor med köttisar i belöning vart det efter min fina prestation i ringen! Mums!

Tyvärr så gick det inte så bra med resultatet...
Vi fick kvalite 2. Tråkigt. Hade tydligen för kort päls. Detta var något nytt för matte. Något som vi visste innan vi åkte dit var att mitt förbröst inte är riktigt utvecklat ännu o det stod även med på kritiken. Lite för ljusa ögon stod det också, sen var det bara positiv kritik. Välmusklad bra rörelser o vinklar mm.

Vi åkte hem direkt när jag hade varit inne. Det var ju så dåligt väder. Husse ville verkligen hem men matte ville se när Pappa Molle skulle in.

Så fort vi kom hem vart det en sväng i spåret i Skultuna så jag fick springa av mig.

Sen sov vi alli hoppa en stund. Trötta efter dagen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis till en riktigt snygg ROTTIS. Vi var några som stod runt ringen och diskuterde Maximus på utställningen och blev mycket förvånad över 2an.
Lycka till i fortsättningen och hoppas vi får se mer av Maximus på utställningar.

2007-10-01 @ 22:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0