Söndag, spår kurs

Söndag. Började morgonen med att spy upp en stor benbit! Hoppas att halsen blir bra nu. Bättre vart det också! Matte bestämde att vi inte skulle åka till utställningen i Västerås. Hon ville inte det pga av min hals. Såg väl inte helt pigg ut på ögonen.
Istället åkte vi i väg på spår kursen. Det e verkligen något jag gillar! Vi körde budföring o jag var som en kanon! Matte e så stolt nu. För nu testade vi med en främmande person för mig.

Spåret gjorde matte med två pinnar o en vinkel. Vi har inte kört så mycket vinklar förut så det var så gott som första gången.

Jag var jätte ivrig när jag fick komma ut ur bilen. Drog matte ända upp till platsen där vi skulle spåra. Matte fick knappt på mig selen fören jag var i spåret. Som ett skott spårade jag med nosen i backen. Sen tvär stannade jag o tittade ihärdigt på matte. Hon tittade tillbaka. Det tog en stund, SEN kom hon på att jag hade hittat pinnen. Efter jag fått berömmet som jag stod o väntade på fortsatte jag. Vinkeln klarade jag bra. Några meter efter vinkeln tog jag en lov för att söka av området men kom på det snart igen o spårade ända fram till slut pinnen=) Mycket beröm o skinka fick jag i utbyte. Det e nu man verkligen älskar Matte.

Hoppas att det är dags för spår snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0