Söndag o spår

I dag var det näst sista gången vi skulle spåra med kursen. I dag var dock första gången vi skulle testa på att spåra på ett öppet fält som det är i Appell klassen. Alla förare körde med sina bilar mitt emellan två gärden. Det var en väg där. Mycket lerigt. Man fick hålla sig på golvet där bak för att inte rasa. Tur att husse o matte har bytt bort den sänkta bilen mot en 4-hjuls driven högre bil.

Nu la matte spåret som ett U. Detta var första gången, två vinklar med skarpa hörn. Inget rundat här inte. Och dessutom lade hon ut 3 st pinnar.

Jag var nästan överladad när matte tog ur mig ur bilen. Jag spårade upp vart spåret började o var på väg in på spåret. MEN man måste ju ha selen på sig. Så matte trocklade på mig den så att jag ÄNTLIGEN fick börja jobba. Efter ca 30m låg en pinne. Nu tog jag upp pinnen o sprang mot en förvånad matte, "vad då? vi hade ju faktskt övat i veckan med klicker att jag skulle ta upp pinnar o ge matte" men hon vart väldigt glad. Efte ratt ha lämnat pinnen o fått en massa beröm satte jag fart igen! Tog först vinkeln jätte bra. Hittade andra pinnen o sprang till matte som var lyrisk! Efter att jag lämnat av pinnen fick jag upp ett annat spår. Ett sork spår! Hi hi. Matte var nu inte lika glad. Hon visste inte vad jag höll på med först men sen såg hon det när jag började att borra ned nosen i en grävnings effekt. Hon markerade lite lätt o då kom jag på mig själv. Satte fart i hennes spår, tog andra vinkeln o hittade till sist den sista pinnen!!! Markerade även denna bra. Så alla pinnar hittade jag i mitt första appell spår! Vist var det inte riktigt lika långt men formen o pinnar o underlag e ju det samma.

Sen var det in i bilen igen. Suck. Men snart skulle jag ut o jobba igen. Nu var det budföring. Som vanligt e jag ju snabb som bara den. De e ju så kul. Springa full fart mellan två personer. Ji ho.

På vägen hem ringde "mommo", hon hade ÄLG ben till mig!!! Vi åkte dit o matte fick med sig ett par stycken hem. De låg längst fram o jag var enda längst bak. Det vart väldigt svårt att sitta still där bak i bilen. Det luktade sååå gott.

Väl hemma fick jag mig ett ben som belöning!

image6

Kommentarer
Postat av: pappa Molle

Du e en duktig son.Apellspåret fick ju kanon.Voff voff

2007-10-18 @ 23:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0