Sista lydnads appell

I kväll var det sista lydnadstillfället på appell kursen. Vi har bara hunnit gå på ett tillfälle innan. Tråkigt. Så i dag var det "tenta".

Började med platsliggning. Gick kanon. Låg helt stilla men luktade lite då o då, men stilla låg jag med kroppen.

Sen var vi ut som hund nr 2. Tävling!!! Matte var nervös efter som vi inte kunde alla moment. Tex framförgåendet har vi inte hunnit få till eller apportering o hoppet. Visst hämtar jag bocken o hoppar över hindret men det e ju så mycket mera. Vi e på god väg.

Det hela gick inte så bra, det var mörkt, doftade ljuvligt o blåste roliga löv. Mycket intressant tyckte jag men inte matte. Inget godis hade hon ju heller...

Något jag var riktigt bra på var inkallning o budföringen. Full pott där. Sen läggandet under gång gick hyffsat bra. Matte vet ju att jag kan det jätte bra annars men idag var det annat som var så mycket roligare än att slänga sig ned. (Tog väl 2sek extra)

Det var flera hundar som hade STÖRRE problem med dofterna än jag. Så matte skämdes inte i alla fall.

Vi fick med oss br akritik på vad just vi skall öva på o hur vi bör öva sp det var ju bra.

Bara hem o köra nu om vi ska tävla i vår!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0