Revanch

I dag åkte vi ned till Bruks på förmiddagen för att kunna träna själva o meddans det var ljust. Väldigt blåsigt var det dock.

Matte började att lägga ett u spår i uppletande rutan. 60,60,50 vart spåret. Tre pinnar. Spåret fick ligga så vi körde lydnad o bus under tiden.

Matte tog med mig till agilityplanen. Jag for direkt upp på ett A-hinder utan att be om lov. Matte vart chockad o sprang till hindret för att se till att jag gick ned ordentligt. Det e ju väldigt högt. Kul var det. Efter lite uppvärmning körde vi lydnad o lite hopp över agility hindren. tränade även på komandot "bordet". Då springer jag o hoppar upp på ett bord som finns där. Detta har vi haft nytta av hos vetrinären. De blir alltid lika impade när jag slänger mig upp på deras bord. lite slalom mellan pinnarna han vi med också.

Sen satt matte in mig i bilen i ca 5-10 min så att jag skulle bli taggad. Sen bytte vi plan o tränade apportering, inkallning, hindret o linförhet. Sen vart det bilen igen.

Matte bar ned sele o lina till spåret o jag vart så taggad nu. När hon sedan kom o hämtade mig visste jag direkt vad som var på gång. på med näsan o spårade till spåret.

I stormen vart det lite svårare att spåra i öppet fält. Spåret gick nu lite utanför spåret men jag hittade första pinnen direkt o markerade den bra. Tog första vinkeln bra o fortsatte mot pinne nr två. Gjorde en snabb markering o fortsatte sedan vidare mot vinkel nr två o sedan rakt ned mot slut pinnen. Denna pinne tog jag upp o slängde lite med. Matte vart jätte glad att jag hittade alla pinnar trotts stormen. Visst så fuskade jag lite på markeringarna denna gång men men.

Spår e sååå kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0