Onsdag tävlingslydnad

Idag var det dags igen för kurs. Missade förra veckan pga min hals. Men nu var det dags igen. Jag börjde jätte bra o var riktigt duktig o följsam. Hade väldigt snabba lägganden=) Matte var jätte glad. Sen skulle varje ekipage visa hopp momentet för vår instruktör. Vi hade ju inte kört det idag men jag e så bra på det annars så det var inga problem trodde matte.

Men det var det. Det luktade nå sååå himla gott vid hindret att jag bara slängde mig ned på marken, kunde inte ens sitta! Åhhh vilken doft. Matte vart argare o argare. Hon försökte med både det ena o det andra. Med lockning med godis, köttbullar o lek men icke. Sen vart det mer bestämt. Men icke... Matte drog mig argt därifrån men jag ville bara tillbaka.

Efter en stund hade jag släppt doften o kunde fortsätta med apporteringen. Suck sa matte. Har blivit riktigt bra på apportering nu. Jag sitter när den kastas o hämtar den med en väldig fart o släpper den vid mattes fötter. Har inte riktigt förstått att jag ska hålla i den ett tag till sen. men det kommer.

På plattsliggningen gick det super!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0