Onsdag o full rulle

Vi började dagen med en långis på morgon kvisten. Lite lydnad under långisen vart det också. Sedan skulle matte in o träna så jag fick åka till mattes mamma (mommo) o busa lite. Det var länge sedan jag var där o busade med alla hundar o hästar. Jag hade visst rullat mig i något som matte INTE tyckte om så hon var lite butt både på mig o mommo...
Mommo hjälpte matte med lite utställnings tips o jag stod så fint så när matte skulle visa mig för mommo.

Senare på dagen åkte vi till Rämnas, hem till pappa Molle. Matte skulle få kolla på video när Molle MH testades så att hon ska vara lite mer förbered inför mitt test=)
Själv så busade jag med Molle o hade jätte kul. Molles "sambo" Bonnie vill inte riktigt leka med mig o jag förstår inte varför. Molle o jag kampade med samma leksaker o matte tyckte vi såg så söta ut!!!

Framåt kvällen var det dags för kurs, Tävlingslydnad.
Vi fick träna mycket själva på apportering o hopp medans vi väntade på att bli komenderade som på tävling. Vi fick köra hela programmet förutom apportering. Det fungerade förvånatsvis bra tyckte matte. Denna kväll var det som vanligt en massa IPO hundar där. Men i kväll var det dessutom en valpkurs. Tyckte så synd om valparna som satt o skakade o tittade på de "hemska, tuffa" IPO hundarna. Sen så var det även fotbollsmatch bredvid. Så i dag var det mycket att titta på. Matte tyckte inte att de var lika kul dock. Hon tycker att jag ska fokusera HELT på henne.
Jag får dock lite pauser vid sidan av så att jag kan kolla läget lite ibland.


image3



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0