Ny vecka = Ny start

Det e måndag. Matte har bestämt sig för ett hälso sammare liv. Detta gäller då mig! Matte har anlitat en PT (personligtränare) i tre månader. Det är hennes duktiga kusin Denice som är PT.
Själv har jag nu börjat äta ett halvfoder med massor med proteiner. Mumsit värre. Nu äter jag upp maten direkt. Spar ingenting.
Vi började dagen som vanligt med en långis, sen när matte var hemma från skolan var det dags! Nu börjar den riktiga träningen, backträning. Vi åkte ned till Skultuna och värmde upp på väg till den högsta o brantaste backen i spåret. Där gick vi intrevaller upp o ned 4 gånger. Tror att matte tyckte det var jobbigast. Hi Hi.
Husse ska ta hem ett däck som jag kan dra uppför om ett tag. Nu fick jag bara dra matte... (Inte så bara)

Matte fick gå ut stenhårt på gymmet. Det var länge sedan hon ansträngde sig så här.
Före matte skaffade mig var hon ett träningsfreak, sen vart hon lite "besatt" av att underhålla och träna mig. Jag misstycker inte! Men nu är det faktiskt tid för henne att unna sig lite.

Lycka till Matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0