Miljö träning

Tisdag kväll o det är dags för miljöträning i samhället Skultuna. Det e mörkt o det var länge sedan vi gick i samhället. Matte e så arg för att hon aldrig tar oss tid att åka ned dit. Jag måste tydligen träna på att gå fint när man möter andra hundar o människor.

Matte vart nöjd med kvällsrundan. Jag skötte mig förvånatsvis bra. Jag fick även träna plats liggning utan för videobutiken. Det e första gången jag har fått sitta runt en lycktstolpe medans matte har handlat. Hon avskyr nämligen sånt. Hon e rädd för att någon ska själa mig eller gå fram till mig.
Jag vart beordrad att ligga stilla (dvs platts liggning). Jag låg snällt o lydigt vid stolpen medans en hund gick förbi och även en massa ungdommar. Matte var borta max 3 min. Jag reste mig inte upp fören matte komenderade mig att göra det. Sen fick jag belöning i form av en korvbit!!! Mumma!

Tänk att endel människor måste byta trottoar pga att jag kommer gående så fint vid sidan av matte... Varför??? Ser jag så elak ut? Snyft!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0