Måndag o skogsstig

Började dagen som vanligt med en långis på morgon kvisten. När matte kom hem o släppte ut mig ur hund gården så vart det lite lydnad. jag har ett jätte bra tempo o är så koncentrerad just i dessa stunder så det utnyttjar matte.

Framåt kvällen åkte vi till svanå o gick strövstigen! Det e så kul att gå på alla spongar o balansera. springa fritt mmmm. matte tränade inkallning med klicker under resans gång. Hon testade i alla möjliga stunder. Bra gick det också. Ända tills vi var ca 100 meter från vägen o där jag brukar få bli kopplad...

Först hittade jag en jätte stor fläck som luktade såååå gott! Rullade mig flera gånger o var o kontakt bar. Så matte gick o gömde sig, (jag kommer alltid som ett skott då) Men när hon tittade fram var jag borta också. Jag hade sprungit in i skogen. Matte vart nervös eftersom det var vid vägen också. Ån ligger inte så långt bort heller. Hon roppade två gånger sen gick hon en bit bort för att titta efter mig sen kom hon tillbaka o roppade två gånger till. På sista gången så kom jag flåsande o stinkande "poop". Hon kunde då inte bli arg på mig eftersom jag kom tillbaka när hon roppade. ELLER?

Jag vart kopplad o "strängt" gick vi den lilla biten som var kvar till bilen. Jag kände att jag hade gjort fel så jag gick jätte fint o trippade bredvid.

Väl hemma testade matte mig lite. hon öppnade skuffen såm att jag kunde hoppa ur, men jag får ju inte göra det utan komandot från henne. jag ställde mig upp o var beredd. Men hon sa aldrig något utan gick till postlådorna! jag stod kvar snällt i bilen eftersom jag hade ju vart lite olydig tidigare. Ville inte reta upp henne mera.  Sen gick hon o öppnade ytterdörren. Tillslut kom hon tillbaka o gav mig komandot, hoppade snabbt ut o satt mig fint som jag ska göra när jag hoppar ur. Matte gick halvägs till huset o roppade sedan på mig. Sprang fort in så hon vart glad.

När jag kom in vart det badet direkt. gillar det inte så mycket men det var bara o springa in.

Efter badet o mina sedvanliga tokryck efter bad så gosade vi en lång stund=)


Kommentarer
Postat av: molle

KOM O LEK ME MEJ NÄSTA VECKA FÖR SEN BLIR DET INGET BUS PÅ JÄÄÄÄTELÄNGE JU!!!MATTE JOBBAR NATT...

2007-10-26 @ 23:17:49
Postat av: Maximus

ska kolla med matte hur hon pluggar. Hör av oss.

2007-10-28 @ 12:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0