Måndag o dags för träning

Började morgonen som vanligt med en långis före matte ska till skolan. Det har verkligen bliv mörkt ute på morgon kvisten vid 05.45. Matte har börjat att ha pannlampa för att vi ska synas o för att vi ska se vart vi går. De e ju lite mörkt här ute på landsbyggden.

Efter mattes skola vart det lite lydnad i trädgården. Efter det var det dags för backträning o kondis träning. Nu skulle även matte träna. Vi tog oss ned till Skultuna elljusspår o sprang/jogga/trava. Vi gick i alla uppför o nedförsbackar. De e ju ganska stora backar här. Matte vart nog mest trött. 

Väl hemma vilade jag medans matte fixade mat till henne o husse som skulle komma hem.

Efter maten tänkte matte plugga lite. Hon la sig på golvet för att vara när mig också. Smart som jag var så kom jag o la ett kött ben i hennes böcker o satt mig på henne o i boken då o då, så att hon skulle se mig också. Varje gång jag gjord det så började hon att klappa på mig o då vart jag nöjd!

Kommentarer
Postat av: Momo

Hej Barnbarnet, va kul att hitta en sida som handlar om dig.
Hoppas att du mår bättre i halsen.
Du är duktig på att hålla igång din matte o husse av vad som framgår i texten.
Roligt att läsa allt som händer med dig o din familj.
Kram Momo

2007-10-17 @ 19:28:09
Postat av: Maximus

Visst e jag. Jag mår toppen nu. Så matte kan köra lite mer med mig... O jag med henne o husse. Hi Hi.

2007-10-17 @ 21:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0