Torsdag o träning i snön

I dag var snön tillbaka! Matte var dålig så hon stannade hemma från skolan. Men jag har dock inte riktigt förstått att matte vill vila när hon e dålig så jag ångade på som vanligt fast kanske värre...

Ville ut på morgon rundan kl 7.10. Annars går vi ju kl 6.00! Full fräs hade jag o drog med matte i det hala. Matte hade jämt göra med att inte kräkas.
På vägen tillbaka fick jag ett litet busspel som jag kan få ibland. matte var ju inte så pigg men jag mig ankan. Denna bar jag ända hem ca 3o min. Å nu stannade jag inte å luktade någonstans. Så nu var det tempo hem. Matte tyckte det var skönt att slippa stanna hela tiden.
Väl hemma var jag pigg som en mört! Matte gick o la sig men fick snart gå upp igen. Måste ju sysselsätta mig när hon äntligen är hemma. Men jag fick ge mig efter ett tag. matte började plugga... Boooring!

Efter någon timme var jag i gasen igen. Matte fick en snille ide. Efter en kort rastning gick vi hem o tog spår selen o band fast husses  mcdäck bakom mig. Sen bar det ut på gärdena. Matte gjorde en bana o jag tuffade på. Lite trav vart det också. Jobbigt men kul. Det tråkiga med sådana saker är ju att man måste stretcha också. Så även denna gång.

Framåt efter middagen vart det en långis på gärdena. Fick upp ett rådjursspår o vart helt bettutad! Luktade sååå gott. Det är tur i bland att matte e ganska så stark för nu slog det slint. Sänkte hela mig o la i 4-bensdriften o spårade på. Matte höll på att bli galen i andra sidanänden i kopplet. Hon försökte att lugna mig o jag var lugn så länge vi stod stilla men sen var jag i gång igen. Efter om o men fick matte med mig hem. Nu när jag tänker efter så var det synd om matte. Hon var ju sjuk!

Förlåt matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0