Tisdag o uppletande

I dag var matte hemma nästan hela dagenn med mig!! Hon hade en tenta på förmidagen men annars var hon min. Dagen gick i uppletandes tecken.
Först fick jag testa o leta efter en tennis boll i en skogsdunge. hittade den direkt!
Sen gick vi till nästa ställe. Det var också en skogsdunge fast med lite mera terräng. Nu letade jag efter en kong också. Bollen hittade jag direkt igen men kongen tog det ett tag, hittade en massa annat som luktade såååå gott! Men efter ett tag o lite hjälp från matte att fokusera så hittade jag den också.

På eftermiddagen åkte vi o hämtade upp mommo. Matte ville att hon skulle hjälpa oss att köpa en drag sele. Matte har tittat på sådana förut o hon har inte fattat hur jag skall komma i dem. Så då fick mommo följa med. När matte tog fram selen o bad mommo sätta på den på mig häpnade hon lite. Hon visste inte heller. Ingen öppning! Bara en massa remmar. Så de bad om hjälp av en som mommo känner där. Nu var det inga problem. Fast dock så hade de inte min storlek. Typiskt. De hade beställt men eftersom de beställer från Norge så vet de inte när de får hem dem. Så matte köpte två små leksaker till mig som jag skall kunna leta reda på under våra prommisar. Små behändiga för fickan på matte.
En av leksakerna var jätte roliga. Den e svart o rund med en pingla i mitten. Sen e det piggar som sticker ut å så stuttsar det jätte mycket. Jag har fått ha den inne också!

På kvällen letade jag reda på en liten gul pipanka i gräset i mörkret. De e så kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0