Snön borta

Ja lika fort försvann den, snön. Hela helgen har dessutom matte ägnat sig åt sina tråkiga skol böcker o husse åt garaget! Har varit så tråkigt... Men ibland har de ägnat sig åt lite lek o promenader med mig. Fick tex en skogs runda i söndags. Det var kul att få springa av sig lite.

I måndags eftermiddag/kväll gick matte o jag en långis i Skultuna. Det vart mycket lydnad inbakat i det hela. Vid varje korsning vart det ett "stanna" o ett "sitt" efter ca 10:e gången satt jag mig ned automatiskt. Då vart matte jätte glad. Konstigt... Sen fortsatte jag med det. Fick ju i alla fall inte gå över gatan fören rumpan hade varit i den blöta asfalten.

Efter långisen gick vi hem till mattes mormor o morfar o hunden Ronja. När jag kom in där fick jag sån extra energi så jag höll på att välta både stolar o bord. Mindre kul tyckte matte som ville att jag skulle vara lite lugn. Speciellt efter promenaden. Men inte då=)

Efter matte hade fickat klart åkte vi till Carina Björk som har Caroj koja. Under vintern har hon kurser i Skultuna. De pratade om ev någon form av privat träning pga att jag har kommit in i en jobbig fas, tonåren! ingen ide att köra en massa "tävlings lydnads moment" tycker matte. Jag kan ju det igentligen, det är bara det att allt luktar sååå himla gott just nu. Håller på att bli galen!

Medans de pratade nästan en timme fick jag ligga stilla på golvet HELA tiden! Det var jobbigt kan jag säga. Efter ca 20-30 min gav jag upp mina försök att resa mig upp. Testade att pipa lite i stället. Men det hjälpte inte heller! Så när jag hade varit tyst ca 10 min fick jag resa mig! Äntligen! Bra träning tyckte matte, passivitets träning är väl inte något kul...

Vi ska ses nästa vecka i alla fall. Få se vad som händer då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0