Kryp o framförgående

I morse bar det i väg till Ramnäs. Där bor pappa Molles familj. Molles matte Marjo skulle hjäpa oss, eller matte med hur vi skall öva in kryp o framförgående.
Jag vart jätte glad när jag träffade "farmor"! Hoppade o vart alldeles vild. Såg att matte skämdes. Jag brukar ju inte bete mig så här annars. Många bra tips o råd fick vi med oss. Vi fick även med oss en rolig pinne! Samt så fick matte låna lite saker. Jätte snällt!

Framförgåendet gick inte så bra i början. Matte har ju lärt mig att jag inte får ta godis utan lov, fast de ligger upplaggda. Därför vart det lite svårt nu när matte inte sa att jag fick ta den goda köttbullen som låg så fint på den röda "pinnen". Hon var ju tyst! Vi fick ta det på korta avstånd så jag inte tappade focus från köttbullen. Men det ska väl gå det här.

Lika så vart det med krypet. Matte har ju övat mig med att ligga med "belastning/retning". Så när pinnen var framför mig ville jag ju inte röra den eftersom det har jag inte fått förut när någon har dragit en pinne mellan o över mina tassar. Det övade vi på i Örebro kommer jag ihåg.
Matte ska klicka in mig på pinnen sa Marjo så då går det bättre. Klicker har i ju kört med på mina spår pinnar o det vart ju ett bra resultat.

Jag fick inte busa med pappa Molle i dag=(. Jag grät när bilen lämnade deras gård o Molle stod o tittade på mig i bilen. Fy!

När vi kom hem vart det hundgården för matte hade brottom till skolan. Efter skolan åkte vi ut så jag fick gå en långis i långlina. Matte vill inte ha mig lös när det r mörkt ute. Roligt att få springa av sig lite.

Efter det åkte vi hem till Mattes mormor o morfar o hunden "tant Ronja". De har alltid en massa roliga bollar inne.

Får se om jag får träna lite i kväll. Matte har mycket att göra med skolan nu. 4 projekt skall vara inne nästa vecka pluss att det är tenta! Fy, tur man inte går i skolan...

Kommentarer
Postat av: pappa Molle

Men bebbe då :-)Inte ska du vara lessen...vi ses ju nästa helg...då kan vi gå en långis o leka samtidigt..Matte hälsar att din matte behöver inte skämmas,min matte busade ju upp dej.Du ska se att krypet o framf. kommer att gå finemang..no problemos kompis.Ha det!!vov vov.

2007-11-29 @ 00:42:03
Postat av: Maximus

Nu käns det bättre. Att veta att i får ses snart o matte inte behöver skämas mer. Livet leker igen!

2007-11-29 @ 14:06:02
Postat av: Anneli och Marre

Hej! Hittade hit, fått adressen av Marjo. Du behöver inte skämmas, Maximus är inte ensam om att digga "farmor". Marre var liite lätt okontrollerbar förra helgen när han fick träffa Marjo :) Ha det bra och lycka till med era framtida planer. Kanske vi ses nån gång.

2007-12-01 @ 20:53:10
Postat av: Maximus

Hejsan Annelie o Marre! Kul att ni har hittat hit! Vi skulle jätte gärna vilja ses. Matte vill hemskt gärna träffa Marre! De kanske kan ses i helgen när matte ska till Rämnäs?

2007-12-03 @ 13:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0