Ingen tävling.....

Ja ha. Det blidde ingen sista gången på kursen tävling! Den vart flyttad för en av deltagarna inte kunde. Den vart flyttad till den 1 december när alla förutom vi kan. Så det blev tydligen ett majoritets beslut... För mig vart det en mot en.... Varför byta dag som alla redan hade bestämt sedan långt innan bara för att en deltagare inte kunde!! Matte har ju faktiskt tagit en privat lektion inför denna tävling o var så taggad! Hon e riktigt besviken! Fy.
Anledningen till att vi inte kan den första är många. Först så ska matte o husse på julgala i ABB arena på fredagkvällen med en massa vänner, så då ska jag sova över hos mattes pappa. O på fredagen skall vi även lämna in våran bil på lite omplåstring då husses pappa råkade backa in i något när han lånade våran bil. Bilen kommer att vara klar på eftermiddagen på lördagen, vilket gör att vi inte har någon bil som matte kan köra även om hon skulle välja att vara nykter på galan. Tävlingen börjar redan kl 11.00!

Vi har övat på att gå i skogen när det är kolsvart! Det var något nytt. Matte o husse tog med mig till Patrikskogen på kvällen o gick i ca 40min i mörkret. Husse hade en bra ficklampa medans matte hade sin pannlampa som höll på att ta slut på batterier. Lyste inte så bra! Jag var modig i hela spåret o brydde mig inget alls om mörkret.

I dag söndag har jag fått gå mitt första snöspår. Det vart en mjukstart på ca 200meter o tre pinnar.
Det hade legat 1h. Ivrig iväg på spåret var jag. Matte höll jag på att dra omkull meddans hon skulle få på mig linan. Första pinnen stannade jag o puttade på o sneglade på matte så att hon skulle fatta. Andra o sista pinnen tog jag upp o slängde med så att hon skulle reagera lite snabbare denna gång.

Jag har även fått prova ännu några dragselar. Vi har eventuellt hittat en. Skall åka in o testa den i veckan igen då det skall vara någon expert på dragselar i butiken. De som jobbade där i dag var lite osäkra om den var för kort för mig eller inte. Typiskt! Snn kommer väl hinna försvinna tills dess.

Matte har bestämt att denna vecka är det krypträning och framförgående som gäller. Så är det någon som har lite tips på detta så skriv gärna några rader.

Kommentarer
Postat av: molle

Krypet ska du va försiktig me..svårt att förklara så här...Kom föbi nån dag...så ska jag förklara både kryp o framf.Kramizz

2007-11-25 @ 19:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0