Fredag å Tjej besök

Bara över natten så hade snön försvunnit!
I dag kom Zelda över. Vi gick en långis med våra mattar. En ny runda i dag. Matte har spanat på den men inte testat den förut. Bonden hade spart en bit av ett gärde som man kunde gå på där det var gräs. Eftersom vi var lösa så valde vi mesta dels den plöjda delen. Det var inte riktigt poppulärt. Ett uppletande han jag med också. Hittade gummi ankan.
Det är sååå kul när man får springa lös o busa med Zelda. Hon e så rolig. På vägen hem hittade hon en pet flaska som hon tog direkt. När jag sen försökte att gå nära henne morrade hon lite åt mig, så det var bara att låta henne vara. Det e hon som bestämmer. På onsdag ska hon dock opereras. Snuttan. Hon ska sterilisera sig. Jag tycker att det e bra för då löper hon aldrig o då kan vi jämt busa! Matte har nämligen gjort klart för mig att löptikar ska man hålla sig borta ifrån. O detta gäller alla raser. Men annars är det synd.

Hoppas att allt går bra. Vi tänker på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0