Bevakning?

Eventuellt skall vi börja en bevakningskurs, Tjänstehundskurs efter nyår. Västmanland skall starat en i distriktet, tydligen så var det många som var intresserade. Kul. Så nu skall matte börja öva in elitspår o lydnaden från lägre.
Vi som inte är klara med appellen!!! Hjälp!!!
Men cert provet skulle vara i oktober så det var lugnt sa hon som matte har kontakt med. Jag tror detta blir jätte kul. Få jobba i skogen!!! Ji hooo!

På söndag är det sista gången på lydnadskursen. Vi skall ha en liten lydnads tävling då. Matte e nervös. Vi var där i går för att träna lite. Gick riktigt bra. Matte fick flera tips av Carina B. Vi har ju inte kört så mycket lydnad på sista tiden då det har varit uppehåll på kursen o dop o sen min "härliga" ålder som matte säger. Vet inte vad hon menar med det. Jag bara luktar...

Uppletande har blivit en rutin i veckan tror jag. Får göra det flera gånger! Kul. En gång hade matte gömt min anka under en massa löv o barr. Men jag hittade på den ändå.

Jag har även testat att ha vikter i min klövjeväska som jag får bära på ryggen. Den är nu fylld med 1 kg havre. Jag bryr mig inte så mycket om den, fast jag vart nog lite tröttare o lugnare på prommisen än vanligt.

Gå fint i koppel i Skultuna har vi också övat mera på. Jag har ju blivit lite jobbigare nu så matte vill styra upp det hela. Jag kan ju om jag vill men det luktar sååå gott!

Husse fixade till mitt hus i söndags.
Jag har nu en frostvakt, ett drapperi o en ny fluffig bädd! Känner mig som en kung! Saknas bara lite grus runt huset o kanske någon växt om det finns någon som inte e giftig o överlever lite "stänk".

Lite bus o kamp med husse har det allt blivt!

Bus med husse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0