Tisdag o bara elände

Morgonen började inte så bra. Matte tänkte ta en annan runda denna dag o det skulle hon inte ha gjort. För när vi går där i mörkret med pannlampa får matte syn på ett par ögon som kommer springande mot oss! Det var granen Rottisblandning Dexter. Han var lös men var ute med sin matte. Han kommer i rasande fart o attakerar MIG! Vi började bråka o slåss som bara den. Matte hade mig kopplad o ville inte släppa men drog inte i mig heller. Matte väntade bara på att Dexters matte skulle ta hennes hund. Men hon vågade inte så hon lockade på honom, vilket inte hjälpte...
Matte lockade på mig då så hon skulle hinna dit om jag gick ifrån, men Dexter ville komma till matte då så det fungerade inge bra. Efter en stund fick hon tag på Dexter. Suck. Men han drog om kull henne o tillslut orkade hon inte hålla honom så hon släppte. Dexter kom i en rasande fart igen o for rakt in i mig o matte så matte rasade omkull. Nu vart jag jätte arg. Motade bort honom från min matte o gick tillbaka till henne. Nu fick Dexters matte tag på honom o kopplade honom. Vi stod kvar o de fick gå. Matte ville inte att jag skulle få "meen" av detta, så det vart som en seger för mig att jag fick stå kvar.

När vi kom in sen så vart det om plåstring. Blödde ur örat, fick ett sår där på insidan... AJ. Annars hittade inte matte något annat. Men efter ett tag när matte hae gjort sig i ordning för skolan hittade hon en TAND!!! Oj oj oj, nu var det verkligen tandvisning av högsta grad! Men on tyckte sig inte se vart den skulle passa men hon sparde den uti fall. Det måste vara nalles tand som har kommit fram, hoppas det.

På lunchen kom mommo o hämtade mig. matte skulle bli kvar efter skolan så hon ville inte att jag skulle vara ute i mörkret därför fick mommo hämta mig.
När matte sedan hämtade mig vart hon lite arg igen. Jag var ju alldeles lerig. jag som var ny badad. När vi kom hem så började jag spy en massa o pipa att jag ville ut. matte gick en sväng med mig o jag var lös i magen o kissade överallt. När vi kom in igen så ville jag ut. Började pipa. Efter ett tag så började det även att komma lite kiss medan jag gick fram o tillbaka till dörren o pep. Skämdes jätte mycket men vad skulle jag göra?
Matte sprang ut med mig igen, för att sedan springa ut igen. Sedan rigde hon mommo o sa att jag hade fått urinvägsinf. Matte fick ett hälso råd o det vart mycket bättre på en gång. Vi behövde bara gå ut en gång till efter det o jag klarade mig hela natten o var sedan bra dagen efter.

Suck vilken eländig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0