Tillökning i släkten

I går var det stora Stockholms utställningen. Jag själv deltog inte. Matte hade inte anmält mig. Hon vill vänta lite tills jag har växt till mig lite mera. Men eventuellt i mars på rasspecialen i Enköping ska jag delta. Men man vet aldrig.

I alla fall, Pappa Molle deltog i Championklassen o vann den! Sen vart han andre bäste hane. Han var placerad 1:a länge med fick tyvärr byta plats tillslut. Grattis pappa Molle!!!

Min bror Crossway´s Max även kallad Musse gjorde debut. Han fick första kvalite men vart inte placerad. Bra gjort att ställa upp på en så stor tävling det första man gjör. Grattis Musse!

I dag vart jag morbror. Matte har fått en till bror. Nisse. Han är 8 veckor redan o påminner lite om mig själv fast med lite mera päls. Mer åt det långhåriga hållet.
Det är mommo, mattes mamma som har köpt en blandrasvalp. Det är en blandning av Rottweiler o Schäfer. Så nu har jag ännu en att läxa upp. Hi hi. Vi var o träffade honom idag. Jag tog det väldigt lugnt med honom. Luktade mesta dels på honom. Mommo har ju även en tik, Lowa, som löper!!!!! Luktar såååååå gott!

På onsdag skall jag få tjej besök har matte sagt. Det är en cocker spaniel flicka! Kul att få träffa lite nya hundar!

Kommentarer
Postat av: pappa Molle

VOV VOV!!Tack för Grattiset..Tänk vad spännande det var..Jag har varit jättetrött..även idag.Vi gick bara gjärdespromenad idag.Pippi var oxå med o röjde runt.Jag fick sk. tuppjuck o skena runt som en galning,hon blev faktist rädd för mej då.Konstigt,hon som inte är rädd för f n själv..Ha Ha det var kul o se,hon sprang till matte...Hi hi.:-)Men imo ska vi börja gå långisar igen.Vi kanske kan ta en nån dag...Hälsa din nya Nisse polare..Mysigt med vappis...

2007-12-17 @ 23:53:42
Postat av: pappa Molle

God Jul & Gott nytt år 2008 & Många rumpknuffar från Pappa Molle

2007-12-22 @ 17:16:10
Postat av: Maximus

Vart Pippi rädd för dig Molle.... Hon lär sig. Det gjorde ju jag. Nisse e lite rädd för klumpiga mig också. Men han tar sig. han har ju precis kommit hem. Mycket nytt. Måste boka in en långis snart.

2007-12-26 @ 14:03:26
Postat av: Momo

Tjena Systersonen...MORBROR Nisse här.
Snygg bild du har lagt in på oss men jag ser nästan men bara nästan tjock ut??? tänk så tokigt det kan se ut på bild.
Tänkte jag skulle tacka för senast, Gott käk hos dig,
jag rensar gärna din skål igen.
Nu tjatar mommo ja ja jag ska, jag ska hälsa till barnbarnet.
Vi synes.
Tassiga hälsningar
Nisse Hult

2008-01-02 @ 17:56:05
Postat av: Maximus

Hälsa tillbaka till mommo. Du får gärna komma över o äta min mat igen! Tycker mest bara om godbitar o det får man ju inte i matskålen. Några snöbilder måste vi ta!

2008-01-03 @ 18:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0