Rolig lördag.

Efter en tråkig fredag hade husse lovat mig en massa skoj. Vi skulle gå Patrikskogen. Alla tre åkte i väg på förmiddagen. Tanken var att jag skulle få träna lite vind, men de kom på att det skulle bli sök eftersom jag skulle sakna dem så mycket.

Med en possitiv inställning gick i ut i skogen. Efter en kort stund vart jag lite vågad o stack ca 20meter före husse o matte, de kom ihåg vad Christian hade sagt så de gömde sig tyst. Efter en kort stund kom jag i hittade dem. Matte o husse kastade sedan boll med varandra o sedan till mig. Super skoj.

Vi gick en bit till o sedan var det dags för första uppletandet av husse. Matte vet hur jag bir, så hon band fast mig i kopplet runt ett träd. Jag stod på hel spänd o följde med efter ljuden med huvudet. När husse roppade att han var klar försökte jag sticka efter, men jag satt ju fast. Vilket då gjorde att kopplet gick sönder i haken. Matte släppte loss mig o jag brakde i väg. Några fina hopp över ett omkull blåst träd vart det också. Hittade husse direkt! fast nu var det ett rasigt koppel...

Så fort jag valde en väg så valde nu de en annan. Så jag hade jämt göra att hålla reda på dem. Efter ett tag så var det mattes tur att sticka iväg. Lika ivrig denna gång var jag. Husse hade jämt göra att hålla mig när jag inte såg matte längre. När matte roppade kunde inte husse hålla mig så jag stack som en ångvält genom skogen. Hittade matte lätt som en plätt, trotts att hon hade kommit en bra bit bort denna gång.

Lite mer boll kastning vart det också. På slutet körde vi lite back träning. En riktigt rolig promenad vart det! Tack för det husse o matte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0