Gott julpynt!

Nu har julpyntet åkt fram. Jag gjorde direkt inbrott i en låda som husse hade tagit ned från vinden. Där i låg ju en jätte fin nalle som jag var sååå sugen på förra julen fast då nådde jag den aldrig. På ca 30 sekunder hade jag bitit av den sin halsduk som var fastsydd, tagit fram mina julleksaker som faktiskt var hela.

Jag fick mycket skäll av matte när hon märkte att jag tagit hennes julnalle. Alla saker åkte tillbaka i lådan o locker på igen. Även MINA leksaker la hon i igen! När matte inte tittade öppnade jag locket igen... Fats nu var hon snabb. Direkt dit o fya... Blä!

Efter ca 5 min öppnade hon lådan o gav mig MINA leksaker. En snögubbe med rep till armar o ben o en snöboll som pep. Dessa köpte matte på stora Stockholm förra året. Nu tog det dock inte så lång stund innan de vart trasiga. är ju lite starkare i munnen detta år...

Vi har börjat att öva kryp nu. Går riktigt bra. Matte har klickat in mig. O parket golv är inget att rekomendera!!! Vi får hålla oss på vardagsrummsmattan. Jag kryper ju inte riktigt ännu. Eftersom vi tar det långsamt. Men från en lång halsdragning till en liten "hasning"har det allt blivit. Inga armbågar har lämnat golvet. Matte är jätte nöjd med metoden. Tack Marjo!

Framförgende har det tyvärr fuskats med. Har inte riktigt varit väder för det. Regn regn regn. Men matte skall in o titta på stora vaser som hon kan sätta pinnarna i. Så vi kan vara inne också.

I fredags var matte o husse på en julgala så jag fick sova hos mattes pappa för första gången. Det gick bra, förutom att morfar började att känna av astman på lördagen...
Jag hade bara omkull lilla Tim, mattes lillebror ca 3-4 gånger. Men han gjorde inte illa sig i alla fall. När matte o husse kom o hämtade mig vart jag jätte glad!!! Sov sedan nästan hela dagen. Vilket var helt ok för dem som var lite slitna...

Sluta regna!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0